Uredske aktivnosti i vrste poslova

Prema stupnju formalizacije postupaka izvođenja i učestalosti uredski poslovi dijele se na rutinske ili klasične, te poslove koji zahtijevaju kreativne napore. Rutinski uredski poslovi su potpuno formalizirani, pojavljuju se i rješavaju učestalo, kod njih postoje precizno definirane potrebe za informacijama i čvrsto određene metode za rješavanje problema. Kreativni uredski poslovi su oni koji se ne mogu lako formalizirati, kod njih je potreba za informacijama određena problemom koji se nastoji riješiti, a metoda rješavanja problema nije precizirana, nego ovisi o vještini i znanju osobe koja problem rješava.
Rutinski uredski poslovi zahtijevaju osnovne vještine kao što su poznavanje tehnologije kopiranja i pohrane dokumenata, poznavanje strojopisa i osnovnih uredskih aplikacijskih programa koji omogućuju obradu teksta i poslovnih podataka. Upotrebom moderne tehnologije većina klasičnih uredskih poslova može se obaviti u kratkom vremenu pa uredsko osoblje obavlja sve širi raspon poslova koji zahtijevaju kreativni napor. Da bi ih zaposlenici učinkovito obavljali, trebaju imati razvijene analitičke vještine, vještine međuljudskog ophođenja i menadžerske vještine. Uredske poslove, ovisno o utjecaju na odvijanje poslovnih procesa, možemo podijeliti u sljedeće skupine: obrada poslovnih podataka, izrada i analiza poslovnih izvješća, poslovno komuniciranje i upravljanje vremenom. Obrada poslovnih podataka provodi se za vrijeme poslovnog procesa, a osobito nakon izvršenja pojedine faze poslovnog procesa.
Izrada i analiza poslovnih izvješća bitna je za upravljanje tijekom izvođenja poslovnih procesa u različitim fazama, a temelji se na poslovnim evidencijama. Poslovno komuniciranje je temelj za odvijanje poslovnih procesa. U različitim fazama poslovnog procesa rabe se različite vrste poslovnih komunikacija. Prema nekim procjenama na poslovno komuniciranje troši se više od 65 % dnevnog radnog vremena. Upravljanje vremenom odnosi se na planiranje osobnog radnog vremena, ali i planiranje vremena radnih grupa (timova). Funkcija upravljanja vremenom omogućuje učinkovito izvođenje pojedinih faza poslovnog procesa.

0 komentari:

Objavi komentar